Általános szerződési feltételek
1. Általános rendelkezések
Ezen „Általános Szerződési Feltételek“ (továbbiakban ÁSZF) szabályozzák a felek jogait és kötelezettségeit az Eladó, azaz Ing. Ján Buchanec TECHNIK s.r.o. (továbbiakban: Eladó) és a Vevő között, amelynek tárgya az Eladó www.technikcentrum.hu (továbbiakban Webtermékház) nevű weboldalán történő termékvásárlás és értékesítés.
Az Eladó adatai és a Webtermékház üzemeltetője:
Az eladó neve: Ing. Ján Buchanec TECHNIK s.r.o.
Székhely: Jesenského 14, 036 01 Martin, Slovenská republika
Cégjegyzékszám: 506-5558
Statisztikai számjel: 33576009
Adószám: 1020495080
Áfa adóazonosító szám: SK1020495080
Telefonszám: +36 1 4454271
Email cím: info@technikcentrum.hu
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve (cégbíróság):
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dozoru
Telefonszám: +421 41 7632 130
1.1 A jelen ÁSZF az adásvételi szerződés megkötésének napján lépnek hatályba és az adásvételi szerződés szerves részét képezik. Abban az esetben, ha az Eladó és a Vevő más írásbeli adásvételi szerződést köt, amelyben a jelen feltételektől eltérő feltételekben állapodnak meg, a megkötött adásvételi szerződés rendelkezései a jelen feltételekkel szemben irányadóak. Az ilyen megállapodott feltételek nem lehetnek ellentmondóak más jogszabályi rendelkezésekkel (visszaszállítási határidő, jótállási idő lerövidítése stb.).
1.2 A jelen ÁSZF értelmében kiegészítő szerződésnek minősül az olyan szerződés, amelynek keretében a Vevő az adásvételi szerződés tárgyához kapcsolódó terméket szerez be vagy ahhoz kapcsolódó szolgáltatást kap, ha szóban forgó terméket vagy szolgáltatást az Eladó vagy egy harmadik személy a közöttük létrejött megállapodás alapján nyújtja.
1.3 A Webtermékházban megjelenített termék vételára tartalmazza a Szlovák Köztársaság jogszabályai által meghatározott ÁFÁ-t és nem tartalmazza az termékk szállításának vagy egyéb opcionális szolgáltatásoknak az árát. Minden akció a készlet erejéig érvényes, kivéve, ha az egyes terméknél másként van feltüntetve.
1.4 Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a Webtermékházban feltüntetett termékek árát bármikor változtathatja. A termék árának módosítása nem vonatkozik az árváltozás előtt megkötött adásvételi szerződésekre, annak ellenére, hogy az terméket még nem szállították le.
1.5 Abban az esetben, ha az Eladó nem teljesíti a Szlovák Köztársaság vagy az Európai Közösség hatályban lévő jogszabályaiban vagy a jelen ÁSZF-ban meghatározott kötelezettségeit, a Vevő az illetékes bíróságon keresztül gyakorolhatja jogait az Eladóval szemben.
1.6 A Webtermékház a Szlovák köztársaságban van üzemeltetve. Mivel az oldal más országokból is meglátogatható, ezért a Vevő kifejezetten tudomásul veszik, hogy a Vevő és Eladó viszonylatában az irányadó jog a szlovák jog.
2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja
2.1. A Vevő az Eladó Webtermékházában található kitöltött és elküldött űrlap formájában küldi el az Eladónak az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatát, amelynek tárgya a Vevő által meghatározott termék tulajdonjogának átruházása a vételár ellenében és a megrendelésben meghatározott feltételekkel értelmében (továbbiakban: "Megrendelés").
2.2 A megrendelés leadását követően a Vevő automatikusan végrehajtott értesítést (a továbbiakban: "megrendelés visszaigazolása") kap a megadott e-mail címére a megrendelés átvételéről. A szükség esetén a megrendeléssel kapcsolatos további információ is küldhető a Vevő e-mail címére.
2.3 A megrendelés visszaigazolása tájékoztatást tartalmaz arról, hogy az Eladó megkapta a megrendelést, és egyben az adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat elfogadását is jelenti (továbbiakban "a megrendelés elfogadása"). A Vevő tudomásul veszi, hogy előfordulhatnak olyan esetek, amikor az Eladó és a Vevő közötti szerződés nem jön létre, különösen, ha a Vevő az Eladó belső rendszerének hibája miatt tévesen közzétett áron rendel termékt.
2.4 A megrendelés elfogadása tartalmazza a termék megnevezését és specifikációját, amelynek értékesítése az adásvételi szerződés tárgyát képezi, a termék és/vagy egyéb szolgáltatások árára vonatkozó további adatokat, a termék várható szállítási idejére vonatkozó adatokat, a termék szállítási helyének, költségének, feltételeire, módjára és időpontjára vonatkozó adatokat, a termék megállapodás szerinti átadási helyére történő szállításának időpontját, az eladóra vonatkozó adatokat (cégnév, székhely, nyilvántartási szám, a cégjegyzékbe való bejegyzés száma stb.), és esetleg egyéb szükséges adatokat.
2.5 Az adásvételi szerződés a megrendelés elektronikus vagy írásos formában történő elfogadásával és a Vevő részére történő kézbesítésével jön létre.
2.6 Az Eladó a megrendelés elküldése előtt világos, egyértelmű, érthető és félreérthetetlen módon tájékoztatta a Vevőt a szerződéskötés előtti információkkal kapcsolatban, azaz a kötelezettségeire, a fizetési, kereskedelmi, szállítási, reklamációs és egyéb feltételekre az alábbiak szerint:
(a) a termék főbb jellemzői, vagy a szolgáltatás jellege megfelelő mértékben van közölve az eladó weboldalának vonatkozó aloldalán.
(b) az Eladó cégneve és székhelye az Eladó webtermékházának megfelelő aloldalán, valamint a jelen ÁSZF 1. cikkelyében található.
c) az Eladó telefonszáma, email címe és egyéb, a Vevőnek az Eladóval való kapcsolattartás szempontjából fontos adatai az Eladó webtermékházának megfelelő aloldalán és a jelen ÁSZF 1. cikkében található.
d) az Eladó azon címe, amelyen a Vevő reklamációt vagy egyéb panaszt nyújthat be az, Eladó webtermékházának megfelelő aloldalán és a jelen ÁSZF 1. cikkében található.
(e) az termék vagy szolgáltatás teljes ára, beleértve az ÁFÁ-t és minden egyéb adót, vagy ha a termék vagy szolgáltatás árát azon jellege miatt nem lehet előre meghatározni, annak kiszámítási módját, szállítási költségekét, valamint egyéb költségeket és díjakat, vagy ha az ilyen költségeket és díjakat nem lehet előre meghatározni, azt a tényt, hogy a Vevő köteles lesz azokat megfizetni, ezen információk az Eladó webtermékházának megfelelő aloldalán vannak feltüntetve.
f) a fizetési feltételek, a szállítási feltételek, a határidő, amelyen belül az Eladó vállalja az termék kiszállítását vagy a szolgáltatás nyújtását, a Vevő reklamációinak és panaszainak kérelmezésére és kezelésére vonatkozó eljárásokra vonatkozó információk, a jelen ÁSZF vonatkozó cikkei tájékoztatnak, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldalán találhatók.
g) a Vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállási jogáról, az elállási jog gyakorlásának feltételeiről, határidejéről és eljárásáról a jelen ÁSZF 10. cikkelye, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
(h) az elállási formanyomtatvány rendelkezésre bocsátásáról, a jelen ÁSZF 10. cikkelye, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak, valamint az Eladó magát az elállási formanyomtatványt is rendelkezésre bocsátotta a jelen ÁSZF mellékletében.
i) tájékoztatás arról, hogy ha a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől, akkor a termék visszaküldésének költségeit viseli a Szlovák köztársaság 102/2014. sz. törvény 10. § (3) bekezdése (a továbbiakban: a Távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény) alapján, valamint ha a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől és a termék természeténél fogva postai úton nem visszaküldhető, akkor a Vevő a termék visszaküldésének költségeit is viseli, a jelen ÁSZF 10. cikkelye, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
j) a Vevőnek az Eladó részére történő visszafizetésére vonatkozó kötelezettségeiről (miután az Eladó ténylegesen teljesítette kötelezettségeit a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 10. § (5) bekezdése alapján) és miután a Vevő kifejezett hozzájárulását adta az Eladónak a távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 4. § (6) bekezdése alapján a jelen ÁSZF 10. cikkelye, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
k) azokról a körülményekről, amelyek esetén a Vevő elveszíti a szerződéstől való elállási jogát a jelen ÁSZF 10. cikkelye, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
l) az Eladó a termék vagy szolgáltatás hibájával kapcsolatos felelőségéről szóló tájékoztatás (a Szlovák köztársaság Polgári Törvénykönyv 622. és 623. szakasza szerinti) a jelen ÁSZF 8. cikkelye, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
m) a gyártó vagy az Eladó által a Szlovák köztársaság Polgári Törvénykönyv 502. §-ában foglaltaknál szigorúbb elvek szerint biztosított jótállás meglétéről és részleteiről (amennyiben a gyártó vagy az Eladó azt biztosítja), továbbá a Vevőnek az termék eladását vagy a szolgáltatás nyújtását követően nyújtott segítség és szolgáltatások meglétéről és feltételeiről szóló tájékoztatásról (amennyiben ilyen segítségnyújtásra lehetőség van), a jelen ÁSZF 9. cikkelye, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
(n) a vonatkozó magatartási kódexek meglétéről, amelyek betartását az Eladó vállalta, valamint arról a módról, ahogyan a Vevő az említett magatartási kódexek szövegébe betekinthet vagy azokhoz hozzáférhet, az Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztat.
o) a szerződés időtartalmáról (határozott időre kötött szerződés; határozatlan időre kötött szerződésről, vagy olyan szerződés, amelynek érvényessége automatikusan meghosszabbodik), a szerződés megszűnésének feltételeiről szóló tájékoztatásról a jelen ÁSZF, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
q) a vevőnek az eladó kérésére történő előlegfizetési vagy egyéb pénzügyi biztosíték nyújtására vonatkozó kötelezettségéről és annak nyújtására vonatkozó feltételekről, amennyiben az adásvételi szerződés ilyen kötelezettséget ír elő a vevő számára, a jelen ÁSZF, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
r) A funkcionalitásról, beleértve az elektronikus tartalom biztonságát szolgáló technikai védelmi intézkedéséről a jelen ÁSZF, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
(s) az elektronikus tartalom kompatibilitásáról a hardverrel és szoftverrel, amelyek az Eladó által ismertek a jelen ÁSZF, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
(t) a jogvita bíróságon kívüli, alternatív vitarendezési rendszer útján történő rendezésének lehetőségéről és feltételeiről, amennyiben az eladó vállalta e rendszer igénybevételét, a jelen ÁSZF, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
(u) az adásvételi szerződés megkötéséhez szükséges feladatokról (úgy, hogy ezeket a szükséges feladatokat leírta), a jelen ÁSZF, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
(v) arról, hogy az adásvételi szerződést az Eladó elektronikusan tárolja, és a vevő rendelkezésére bocsátja, miután a vevő írásban kérte azt, a jelen ÁSZF, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
w) arról a tényről, hogy a szerződés megkötéséhez használt nyelv a szlovák, a jelen ÁSZF, valamint Eladó webtermékházának megfelelő aloldala tájékoztatnak.
2.7 Ha az Eladó nem teljesítette a jelen ÁSZF 2.6. pontjának e) alpontja szerinti többletdíjak vagy egyéb költségek, illetve a jelen ÁSZF 2.6. pontjának i) alpontja szerinti visszaküldési költségek megfizetésére vonatkozó tájékoztatási kötelezettségét, a Vevő nem köteles az ilyen többletköltségeket vagy díjakat megfizetni.
3. Az eladó jogai és kötelezettségei
3.1 Az Eladó köteles:
(a) a visszaigazolt megrendelés alapján a Vevőnek a terméket a megállapodás szerinti mennyiségben, minőségben és határidőn belül leszállítja, és azokat a megőrzésükhöz és védelmükhöz szükséges módon csomagolja vagy felkészíti szállításra,
b) biztosítja, hogy a leszállított termék megfeleljen a vonatkozó szlovák jogszabályoknak,
c) az adásvételi szerződés megkötését követően haladéktalanul, de legkésőbb az termék leszállításával együtt az adásvételi szerződés megkötéséről szóló visszaigazolást (például e-mailben) a vevő rendelkezésére bocsátja. A visszaigazolásnak tartalmaznia kell a 2.6. pontban említett valamennyi információt, beleértve az elállási nyilatkozatot is.
d) legkésőbb a termékkel együtt írásban vagy elektronikus formában átadja a vevőnek az termék átvételéhez és használatához szükséges valamennyi dokumentumot, valamint a vonatkozó szlovák jogszabályokban előírt egyéb dokumentumokat (szlovák nyelvű kézikönyvek, jótállási jegy, szállítólevél, adóigazolás).
3.2. Az Eladó jogosult arra, hogy a Vevő a leszállított termék vételárát megfelelően és időben kifizesse.
3.3. Amennyiben az Eladó a készlethiány vagy a termék elérhetetlensége miatt nem tudja az termeket az adásvételi szerződésben megállapított vagy a jelen ÁSZF-ben meghatározott határidőn belül, avagy a megállapított vételáron a Vevőnek leszállítani, az Eladó köteles a Vevőnek alternatív megoldást felajánlani vagy lehetőséget biztosítani a Vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállásra (a megrendelés törlésére). A Vevő az adásvételi szerződéstől elállhat, illetve a megrendelést törölheti e-mailben. Ha a Vevő a vételárat vagy annak egy részét már kifizette, az Eladó az adásvételi szerződéstől való elállásról vagy a megrendelés törléséről szóló e-mail kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vevő által megjelölt számlára visszatéríti a már kifizetett vételárat vagy annak egy részét, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Amennyiben a Vevő az Eladó által felajánlott alternatív megoldását ésszerű határidőn belül nem fogadja el, vagy nem áll el az adásvételi szerződéstől, az Eladó jogosult az adásvételi szerződéstől elállni, és amennyiben a Vevő a vételárat vagy annak egy részét már megfizette, az Eladó köteles a vételárat vagy annak már megfizetett részét az adásvételi szerződéstől való elállásról szóló értesítés Vevőnek történő kézbesítésétől számított 14 napon belül visszatéríteni.
4. A vevő jogai és kötelezettségei
4.1 A Vevőt az Eladó tájékoztatta arról, hogy a megrendelés magában foglalja a termék teljes ára kifizetésének kötelezettségét.
4.2 A Vevő köteles:
a) átvenni a megrendelt és leszállított terméket.
b) a meghatározott határidőn belül a megállapított vételárat kifizetni az Eladónak, beleértve a termék szállítási költségét is.
c) a termék átvételét a szállítólevélen saját vagy az általa meghatalmazott személy aláírásával igazolja.
4.3. A Vevő jogosult a termék átadására a Felek által megállapított mennyiségben, minőségben, időpontban és helyen.
5. Szállítási és fizetési feltételek
5.1 A termékkel kapcsolatos készletinformáció és termék szállítási időpontja minden egyes tételnél fel van tüntetve az Eladó weboldalán.
5.2 Amennyiben az Eladó és a Vevő az adásvételi szerződésben másként nem állapodik meg, az Eladó köteles a terméket haladéktalanul, legkésőbb az adásvételi szerződés megkötésétől számított 30 napon belül a Vevőnek leszállítani. Ha az Eladó az első mondat szerinti határidőn belül nem teljesítette a dolog leszállítására vonatkozó kötelezettségét, a Vevő felszólítja az Eladót, hogy az általa megadott további ésszerű határidőn belül szállítsa le a terméket. Ha az eladó még ezen a további ésszerű határidőn belül sem szállítja le a terméket, a Vevő jogosult elállni a szerződéstől.
5.3. Az eladó jogosult az adásvételi szerződésben megállapított szállítási határidő lejárta előtt is felszólítani a vevőt a termék átvételére.
5.4 Előfordulhat, hogy a termék színmegjelenítése a monitoron nem felel meg pontosan a Vevő által a valóságban érzékelt tényleges színárnyalatoknak. A színárnyalatok megjelenítése többek között az Ön által használt kijelzőmonitor vagy egyéb berendezés minőségétől függ.
5.5 A Vevő kőteles a terméket az Eladó vagy a termék szállítására jogosult megbízottja és a Vevő által az adásvételi szerződésben megállapodott helyen (továbbiakban "Átvételi hely") és határidőben (továbbiakban "Határidő") átvenni a termék kiszállítása előtt meghatározott helyen és időpontban.
5.6 Ha az Eladó a terméket leszállítja az előre meghatározott Átvételi helyre és Határidőben, a Vevő köteles a terméket személyesen átvenni, vagy gondoskodni arról, hogy a terméket a Vevő által felhatalmazott személy vegye át, aki köteles aláírni a Vételár kifizetéséről, valamint a termék átadásáról és átvételéről szóló bizonylatot. A termék átvételére felhatalmazott harmadik személynek át kell adnia az Eladónak a megrendelést bizonyitó bizonylat másolatát. A terméket akkor kell átadottnak és elfogadottnak tekinteni, amikor a terméket a Vevő átveszi.
5.7 A Vevő és az Eladó megállapodnak abban, hogy ha a termék átadását meg kell ismételni, mert a Vevő nem tartózkodik az előre meghatározott helyen és időben, vagy ha a Vevő a Határidő lejártát követő 7 napon belül nem veszi át a terméket az adásvételi szerződéstől való előzetes írásbeli elállás nélkül, a Vevő alábbiak szerinti szerződési büntetést fizet:
A nem átvett megrendelés értéke: A szerződési büntetést összege:
5,- EUR és 50,- EUR között 15,- EUR + kezelési költségek (elsősorban postaköltség)
50,- EUR - 100,- EUR 20,- EUR + kezelési költségek (elsősorban postaköltség)
100,- EUR-nál több 20,- EUR + 10%-a az át nem vett megrendelés értékének + kezelési költségek (főleg postaköltség) - (pl. az át nem vett megrendelés 200,- EUR = 20 + kezelési költségek (főleg postaköltség) + (10% a 200-ból = 20)= kb. 45,- EUR[JK/E1]
5.8 A Vevő jogosult a szállítmányt (terméket), valamint annak csomagolását közvetlenül a kiszállítás után az Eladó képviselőjének jelenlétében megvizsgálni. A termék hibájának felfedezése esetén és/vagy ha a szállítmány hiányos (kisebb darabszámú termék, vagy hiányzik a megrendelt termék, vagy annak része), az Eladó képviselője a Vevő kérésére az termék hibájának mértékét és jellegét feltüntető kárfelvételt készít, amelynek pontosságát a Vevőnek meg kell erősítenie. Az így elkészített és az Eladónak átadott jegyzőkönyv alapján a Vevő utólag megtagadhatja a leszállított hibás, vagy hiányos termék átvételét, avagy átveheti a hibás, vagy hiányos terméket és ezt követően a jelen ÁSZF 8. cikkelye szerint az Eladótól vagy az általa meghatalmazott személytől a termék reklamációját követelheti. Abban az esetben, ha a Vevő megtagadja a leszállított hibás vagy hiányos termák átvételét, a termék Eladóhoz történő visszaküldésével kapcsolatos ésszerű költségeket az Eladó állja.
5.9. Amennyiben az Eladó az 5.2. pontban meghatározott határidőn belül nem szállítja le a terméket, a Vevő jogosult az adásvételi szerződéstől elállni, és az Eladó köteles a Vevőnek a vételár már kifizetett részét indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállás kézbesítésétől számított 14 napon belül a Vevő által a fizetéskor alkalmazott módon visszatéríteni, kivéve, ha a Vevővel a visszatérítés más módjáról állapodtak meg, a Vevőnek további díjak felszámítása nélkül.
6. Vételár
6.1 Az Eladó és a Vevő között létrejött adásvételi szerződésben megállapított termékek vételárát a Megrendelés elfogadása tartalmazza (a továbbiakban: "Vételár"). Amennyiben a Megrendelés Elfogadásában szereplő Vételár magasabb, mint a Vevő által a Megrendelés benyújtásakor a weboldal ajánlatában szereplő, azonos termékekre vonatkozó ár, az Eladó elektronikus üzenetet küld a Vevőnek, amelyben tájékoztatja a Vevőt az új, eltérő összegű Vételár felajánlásáról, amely az Eladó új Adásvételi Szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatának minősül, amelyet a Vevőnek kifejezetten meg kell erősítenie e-mailben vagy írásban ahhoz, hogy az Adásvételi Szerződés érvényesen létrejöjjön.
6.2 A Vevő köteles a vételárat, beleértve a szállítási költséget is, a termék személyes átvételekor készpénzben vagy bankkártyával kifizetni. Utánvétel esetén a termék átvételének helyszínén készpénzben vagy átutalással (a Megrendelés Elfogadásában vagy az Eladó honlapján megjelölt számlájára) az termék átvételét megelőző időpontban kifizetni az Eladónak. A Vevő élhet részletfizetés lehetőségével is - további információkért kattintson ide.
6.3. Ha a Vevő a vételárat átutalással fizeti meg az Eladónak, a fizetés időpontjának az a nap tekintendő, amikor a teljes vételárat jóváírták az Eladó számláján.
6.4 A Vevő köteles az Eladónak a megállapított termék vételárát az adásvételi szerződés szerinti határidőn belül, de legkésőbb az termék átvételekor megfizetni.
6.5 Ha a Vevő a termék Átvételi helyére történő leszállításáig nem fizeti ki az Eladónak a teljes vételárat, és a Felek nem állapodtak meg az termék vételárának részletekben történő megfizetéséről, az Eladó vagy annak megbízottja jogosult megtagadni a termék átadását a Vevőnek.
6.6 A termék összeszerelésével és emeletre való felvitellel kapcsolatos költségek nem tartoznak a vételárba, és az Eladó nem köteles ilyen szolgáltatásokat nyújtani a Vevőnek.
7. A tulajdonjog megszerzése és a kárveszély átruházása
7.1 A termék az előre meghatározott Átvételi helyén és Határidejében történő átvételekor a termék tulajdonjoga a Vevőre száll. Az a Vevő, aki nem felel meg a fogyasztónak a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 372/1990. sz. törvényének módosításáról szóló, módosított 250/2007. sz. törvény (a továbbiakban: Törvény) 2. szakaszának a) pontja szerinti meghatározásának, a termék tulajdonjogát csak a termék teljes vételárának kifizetésével szerzi meg.
7.2. A termék károsodásának veszélye abban az időpontban száll át a Vevőre, amikor a Vevő vagy a Vevő által meghatalmazott harmadik személy az Eladótól vagy az Eladónak a termék átadására jogosult megbízottjától átveszi a terméket, vagy ha a Vevő ezt nem teszi meg időben, akkor abban az időpontban, amikor az Eladó lehetővé teszi a Vevő számára, hogy a termékkel rendelkezzen.
7.3 Mivel távértékesítésről van szó, nincs lehetőség a Vevő betanítására vagy a megvásárolt termék üzembe helyezésére. A vevő felelőssége, hogy a gép megfelelő üzembe helyezése érdekében szükség esetén kapcsolatba lépjen a gyártó hivatalos szervizközpontjával vagy az eladóval. Ha a Vevő ezt elmulasztja, felelősséggel tartozik a gép nem megfelelő használata vagy üzembe helyezése miatt keletkezett károkért.
8. Panaszlási eljárás (felelősség a termék hibájáért, jótállás, reklamáció)
8.1. Ha a termék hibája javítható, a Vevőnek joga van a hiba ingyenes, időben és megfelelő módon történő kijavíttatására. Az Eladó köteles a hibát indokolatlan késedelem nélkül elhárítani.
8.2. A Vevő a hiba elhárítása helyett az termék kicserélését, vagy ha a hiba csak az termék egy részét érinti, a rész kicserélését követelheti, ha ez az Eladó számára a termék árához vagy a hiba súlyosságához képest nem jár aránytalan költséggel.
8.3. Az Eladó a hibás terméket a hiba elhárítása helyett mindig kicserélheti hibátlan termékre, ha ez nem okoz súlyos kellemetlenséget a Vevőnek.
8.4 Ha a terméken olyan hiba van, amely nem javítható és amely megakadályozza a termék hibátlan és megfelelő használatát, a Vevőnek joga van a termék kicseréltetésére vagy az adásvételi szerződéstől való elállásra. Ugyanezek a jogok illetik meg a Vevőt, ha a hiba javítható, de a vevő a javítást követően a hiba újbóli megjelenése vagy nagyobb számú hiba miatt nem tudja megfelelően használni a terméket.
8.5. Egyéb javíthatatlan hibák esetén a Vevő jogosult a termék árából ésszerű árengedményre.
8.6 Az Eladó a Vevőt a Szlovák Polgári Törvénykönyv 622. szakasza (jelen ÁSZF 8.1-8.3. pontja) és a Szlovák Polgári Törvénykönyv 623. szakasza (jelen ÁSZF 8.4-8.5. pontja) szerinti jogaira úgy tájékoztatta, hogy a jelen ÁSZF-et az Eladó webtermékházának megfelelő aloldalán elhelyezte, és a Vevőnek lehetősége volt a megrendelés elküldése előtti időpontban elolvasni azokat.
8.7. Az Eladó a termék hibáiért a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályai szerint felel, és a Vevő köteles az Eladóhoz vagy az általa kijelölt személyhez reklamációt benyújtani. A jótállási és a jótállás utáni szervizelésre kijelölt személyekről és szervizpontokról a jótállási jegy hátoldalán található információ, vagy az Eladó a Vevő kérésére telefonon vagy e-mailben adja meg.
8.8.A panaszok kezelésére az Eladó érvényes panaszkezelési eljárása, azaz a jelen ÁSZF 8. cikkelye alkalmazandó. A Vevő kellően megismerte a Panaszkezelési eljárást és tájékoztatást kapott az termék reklamációjának feltételeiről és módjáról, beleértve a reklamáció benyújtásának helyére vonatkozó információkat, valamint a szavatossági javítások elvégzéséről a fogyasztóvédelemről és a Szlovák Nemzeti Tanács 250/2007. sz. törvényének módosításáról szóló törvény 18. § (1) bekezdésének megfelelően és a 372/1990 számú, a szabálysértésekről szóló módosított törvény, az adásvételi szerződés megkötése előtti időpontban azáltal, hogy ezeket a feltételeket az Eladó webtermékházának megfelelő aloldalán elhelyezte, és a Vevőnek lehetősége volt elolvasni azokat a megrendelés elküldése előtti időpontban.
8.9. A Panaszkezelési Szabályzat a Vevő által az Eladótól az ő weboldalán megvásárolt termékre vonatkozik.
8.10 A Vevő a jótállási idő alatt reklamációra jogosult az Eladótól vásárolt termékek olyan hibáiért, amelyekért a gyártó, a szállító vagy az Eladó felelős.
8.11. Ha a termék meghibásodik, a Vevőnek joga van a reklamáció alkalmazására az Eladó telephelyén a terméknek az Eladó telephelyére történő eljuttatásával és a Vevőnek a jelen ÁSZF 8.1-8.5. pontjai szerinti jogának gyakorlására vonatkozó szándéknyilatkozatának (a továbbiakban: "Reklamációs bejelentés") az Eladó részére történő átadásával. Az Eladó javasolja, hogy a Vevő a terméket a reklamációra történő elküldéskor bebiztosítsa. Az Eladó nem fogad el utánvétes küldeményeket. A Vevő köteles a Reklamációs bejelentésben minden szükséges információt a valóságnak megfelelően megadni, különösen az termék hibájának pontos típusát és mértékét; a Vevőnek azt is meg kell jelölnie, hogy a Szlovák Polgári Törvénykönyv 622. és 633. §-ából eredő jogai közül melyeket érvényesíti. A Vevőnek joga van arra is, hogy az termék gyártója által a garanciális javítás elvégzésére felhatalmazott személyhez (a továbbiakban: "kijelölt személy") nyújtsa be a reklamációt. A kijelölt személyek listáját a jótállási jegy tartalmazza, vagy az Eladó a Vevő kérésére megküldi a Vevőnek.
8.12. A reklamációs eljárás azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek mindegyike halmozottan teljesül:
(a) a Reklamációs bejelentés átadása az Eladónak,
b) a Vevő által reklamált termék átadása az Eladónak vagy egy kijelölt személynek,
c) a reklamált termékhez való hozzáférési kódok, jelszavak stb. átadása az Eladónak, amennyiben ezek az információk szükségesek a reklamáció megfelelő feldolgozásához;
8.13. Ha a reklamáció tárgya olyan termék, amely objektíve nem szállítható az Eladónak, vagy amely stabilan be van építve, a Vevő a jelen ÁSZF 8.12. a) és c) pontja szerinti feltételek teljesítésén túlmenően köteles minden szükséges segítséget megadni ahhoz, hogy az Eladó vagy az Eladó által kijelölt harmadik személy elvégezze a reklamált termék vizsgálatát. Az Eladónak objektíven nem szállítható vagy beépített termékre vonatkozó reklamációs eljárás azon a napon kezdődik, amikor az termék első mondat szerinti vizsgálatát elvégezték. Ha azonban az Eladó vagy az Eladó által kijelölt harmadik fél ésszerű határidőn belül, de legkésőbb a reklamációs értesítésnek az Eladóhoz való eljuttatását követő 10 napon belül nem intézkedik a vizsgálatról, annak ellenére, hogy a Vevő a szükséges együttműködést biztosította, a reklamációs eljárás a reklamációs értesítésnek az Eladóhoz való eljuttatásának napján kezdődik.
8.14. Az Eladó vagy egy általa kijelölt személy az Eladó által választott megfelelő formában, pl. e-mailben vagy írásban visszaigazolást állít ki a Vevőnek a reklamációról, amelyben az Eladó köteles pontosan megjelölni az termék állítólagos hibáit, és ismételten tájékoztatja a Vevőt a jelen ÁSZF 8. pontjából eredő jogairól. 1.-8.3. pontjaiból eredő jogaira (a Polgári Törvénykönyv 622. cikke), valamint a jelen ÁSZF 8.4.-8.5. pontjaiból eredő jogaira (a Polgári Törvénykönyv 623. cikke). Ha a reklamáció távközlés útján történik, az Eladó köteles a Vevőnek haladéktalanul átadni a reklamációról szóló visszaigazolást; ha a visszaigazolás azonnali kézbesítése nem lehetséges, azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a reklamáció igazolásával együtt kell átadni; a reklamációról szóló visszaigazolást nem kell átadni, ha a Vevőnek lehetősége van a reklamáció más módon történő bizonyítására.
8.15. A Vevő jogosult eldönteni, hogy a Szlovák Polgári Törvénykönyv 622. és 623. §-a szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, és köteles döntéséről az Eladónak haladéktalanul tájékoztatást adni. A Vevő döntése alapján, hogy a Ptk. 622. § és 623. § szerinti jogai közül melyiket gyakorolja, az Eladó vagy az általa kijelölt személy köteles a reklamáció kezelésének módját a Ptk. 2. § m) pontja alapján haladéktalanul, bonyolultabb esetekben a reklamációs eljárás megkezdésétől számított 3 napon belül, indokolt esetben (különösen, ha az termék állapotának komplex műszaki felmérése szükséges), legkésőbb a reklamációs eljárás megkezdésétől számított 30 napon belül meghatározni. A panaszkezelés módjának meghatározása után az eladó vagy egy kijelölt személy haladéktalanul megkezdi a panasz kezelését. Indokolt esetben a panasz később is kezelhető. A panasz kezelése azonban nem tarthat tovább a panasz benyújtásától számított 30 napnál. A panasz elbírálására nyitva álló határidő lejárta után a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől, vagy a terméket új termékre cserélni.
8.16. Ha a Vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított első 12 hónapon belül termék reklamációjára vonatkozó igényt jelentett be, az Eladó csak szakértői vélemény, illetve egy erre felhatalmazott, bejelentett vagy akkreditált személy által kiadott vélemény vagy egy kijelölt személy véleménye (a továbbiakban: "az termék szakértői értékelése") alapján utasíthatja el az igényt. A szakértői értékelés eredményétől függetlenül az Eladó nem követelheti a Vevőtől a termék szakértői értékelésének költségeinek vagy a termék szakértői értékelésével kapcsolatos egyéb költségeknek a megfizetését.
8.17. Ha a Vevő az adásvételi szerződés megkötésétől számított 12 hónap elteltével a termékkel kapcsolatos reklamációt nyújtott be és az Eladó a reklamációt elutasította, a reklamációt rendező személy a reklamáció rendezését tartalmazó dokumentumban jelzi, hogy a Vevő a terméket kinek küldheti el szakértői értékelésre. Ha a Vevő a reklamációs dokumentumban megjelölt személyhez küldi a terméket szakértői értékelésre, az termék szakértői értékelésének költségei, valamint minden egyéb, észszerűen felmerülő kapcsolódó költség az Eladót terheli, függetlenül a szakértői értékelés eredményétől. Ha a vevő a szakértői értékeléssel bizonyítja az eladó felelősségét az termék állítólagos hibájáért, a vevő újra érvényesítheti igényét; a jótállási idő nem jár le a szakértői értékelés ideje alatt. Az eladó köteles az újbóli igényérvényesítés időpontjától számított 14 napon belül megtéríteni a vevőnek az termék szakértői értékelésével kapcsolatban felmerült valamennyi költséget, valamint a felmerült adekváns kapcsolódó költséget. Az újból érvényesített követelés nem utasítható el.
8.18. A jótállás nem terjed ki azokra a hibákra, amelyekről a Vevőt az Eladó a szerződés megkötésekor értesítette, vagy amelyekről az adásvételi szerződés megkötésének körülményeit figyelembe véve tudnia kellett volna.
8.19. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a hibás terméket más, azonos vagy jobb műszaki paraméterekkel rendelkező hibátlan termékre cserélje ki, ha ez a Vevő számára nem okoz komoly nehézséget.
8.20. Az Eladó nem felel a termék hibáiért:
(a) ha a Vevő a termék jótállási idejének lejártáig nem gyakorolta az Eladónak a termék hibáiért való felelősségére vonatkozó jogát,
b) ha a termék hibáját, mechanikai sérülését Vevő okozta,
c) ha a termék hibáját olyan körülmények között történő használata okozza, amelyek intenzitásukban, páratartalmukban, kémiai és mechanikai hatásukban nem felelnek meg a termék természetes környezetének,
d) ha a termék hibáját a szakszerűtlen kezelés, üzemeltetés vagy a termék gondozásának elhanyagolása okozza,
e) ha a termék hibáját túlzott terheléssel vagy a dokumentációban meghatározott feltételekkel, illetve a termék rendes használatának általános elveivel ellentétes használatával okozott sérülés okozta,
f) ha a termék hibáját olyan károsodása okozta, amelyet elkerülhetetlen és/vagy előre nem látható események okoztak,
g) ha a termék hibáját véletlen romlása és véletlenszerű romlása okozza,
h) ha a termék hibáját szakszerűtlen beavatkozás, vízkár, tűz, statikus vagy légköri elektromosság vagy más természeti csapás okozta,
i) ha a termék hibáját illetéktelen személy általi manipulálása okozta.
8.21. Ha a szállítmány hiányos, vagy olyan nyilvánvaló hibáról van szó, amelyet a Vevő a termék átvételekor a szállítmány ellenőrzésével észlelhetett volna, és amelyet nem jelzett indokolatlan késedelem nélkül az Eladó képviselőjének a jelen ÁSZF 5.8. pontja szerint, az ilyen jellegű későbbi reklamációk csak akkor fogadhatók el, ha a Vevő bizonyítja, hogy az állított hiba már a termék Vevő általi átvételekor is fennállt.
8.22. Az Eladó köteles a panaszt kezelni és a panaszeljárást az alábbi módok valamelyikével megszüntetni:
(a) a javított termék átadásával,
b) a termék kicserélésével,
c) a termék vételárának visszatérítésével,
d) a termék árából ésszerű árengedmény kifizetésével,
(e) az eladó által meghatározott teljesítés átvételére vonatkozó írásbeli felszólítással,
(f) z termékre vonatkozó követelés indokolással ellátott elutasításával.
8.23. Az Eladó köteles a Vevőnek a reklamációkezelés meghatározásának módjáról és a reklamáció kezeléséről legkésőbb a reklamáció benyújtásától számított 30 napon belül személyesen, postai vagy futár-, illetve kézbesítő szolgáltatón keresztül írásbeli dokumentumot kiadni. Az Eladó a panaszeljárás lezárását követően haladéktalanul telefonon vagy e-mailben tájékoztatja a Vevőt a panasz elbírálásának eredményéről, továbbá a termékkel együtt vagy e-mailben átadja a Vevőnek a panasz rendezéséről szóló igazolást.
8.24. A jótállási idő a termék átvételétől számított 24 hónap, kivéve, ha egyedi esetekben ettől eltérő jótállási idő van meghatározva. A szállított sporttáplálékoknak, ajándékkosárban lévő élelmiszereknek és állateledeleknek a szavatossági idő lejárta előtt legalább 2 hónapnál hosszabb a szavatossági ideje, ennél rövidebb lejárati idő esetén az Eladó telefonon vagy e-mailben felveszi a kapcsolatot a Vevővel, és a küldeményt csak a Vevő hozzájárulásával küldi el.
8.25. A jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amely alatt a Vevő az terméket a garanciális javítása miatt nem tudta használni.
8.26. Az hibás termék újra történő kicserélése esetén a Vevő egy dokumentumot kap, amelyen az termék cseréjére vonatkozó információk szerepelnek, és minden további igényt az adásvételi szerződés és ez a reklamációs dokumentum alapján kell érvényesíteni. A hibás termék újra történő kicserélése esetén a jótállási idő az új termék átvételétől kezdődik újra, de csak az új termékre vonatkozóan.
8.27 Javítható hiba esetén a reklamáció a Vevőnek a jelen ÁSZF 8.15. pontja szerinti döntésétől függően az alábbiak szerint történik:
(a) az Eladó gondoskodik a hiba eltávolításáról, vagy
b) az Eladó kicseréli a hibás terméket.
8.28. Ha javítható hibáról van szó, és a Vevő nem állapítja meg haladéktalanul a jelen ÁSZF 8.15. pontjában foglaltak szerint, az Eladó a reklamációt a hiba elhárításával rendezi.
8.29. Ha olyan hibáról van szó, amelyet nem lehet eltávolítani, vagy egy ismétlődő, eltávolítható hibáról, vagy nagyobb számú különböző eltávolítható hibáról, amelyek megakadályozzák a termék megfelelő, hibamentes használatba vételét, az Eladó a Vevő a jelen ÁSZF 8.15. pontja szerinti döntésétől függően az alábbi módon kezeli a reklamációt:
(a) a terméknek más, azonos vagy jobb műszaki jellemzőkkel rendelkező funkcionális termékre történő cseréjével; vagy
(b) ha az Eladó nem tudja a terméket más termékre cserélni, a követelést az termék vételárának visszatérítésével rendezi.
8.30. A reklamáció kezelése csak a reklamációs értesítésben és a termék reklamációjának a jelen ÁSZF 8.14. pontja szerinti visszaigazolásában meghatározott hibákra vonatkozik.
8.31 A reklamáció szempontjából egy ismétlődően kijavítható hiba több mint kétszeri előfordulása ismétlődően kijavítható hibának minősül.
8.32. A reklamáció szempontjából több mint három különböző elkerülhető hiba egyidejű előfordulása többszörös elkerülhető hiba többszörös előfordulásának minősül.
8.33. A Vevőnek a termék reklamációs joga kimerül, amint gyakorolta jogát, és felszólította az Eladót a termék hibájának a jelen ÁSZF 8.1. pontja szerinti kijavítására, és az eredményétől függetlenül az ugyanazon hibára (nem azonos jellegű hibára) vonatkozó igény ismételt érvényesítését az Eladó elutasítja.
8.34. A jelen ÁSZF 8. cikkének rendelkezései kifejezetten nem vonatkoznak azokra a jogalanyokra, amelyek nem felelnek meg a fogyasztónak a Törvény 2. szakaszának a) pontjában foglalt meghatározásának.
9. Személyes adatok és azok védelme
9.1. A Felek megállapodnak abban, hogy a megrendelés megfelelő feldolgozása és teljesítése érdekében, amennyiben a Vevő magánszemély, a Vevő köteles az Eladónak a megrendelésben közölni a vezeték- és keresztnevét, állandó lakcímét, beleértve az irányítószámot, telefonszámát és e-mail címét.
9.2 A Felek megállapodnak abban, hogy a Vevő a megrendelés megfelelő feldolgozása és teljesítése érdekében, amennyiben cégről van szó, köteles az Eladónak a megrendelésben közölni cégnevét, székhelyének címét, beleértve az irányítószámot, az ÁFA-számot (ha van), telefonszámát és e-mail címét.
9.3. A Vevő, aki regisztrált a webáruházon belül, bármikor ellenőrizheti és módosíthatja a megadott személyes adatait, valamint törölheti regisztrációját a weboldalon a "Adatok" részben történő bejelentkezéssel.
9.4 Az Eladó ezúton értesíti a Vevőt, hogy az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendelete (EU) 2016/679, 6. cikk (1) bekezdése értelmében és (b) bekezdése alapján (a továbbiakban: Rendelet), az Eladó, mint az információs rendszer üzemeltetője, az adásvételi szerződés megkötése során a Vevő személyes adatait a Vevő, mint érintett hozzájárulása nélkül kezeli, mivel a Vevő személyes adatainak feldolgozását az Eladó a Vevővel való szerződéskötést megelőző kapcsolat keretében végzi, és a Vevő személyes adatainak feldolgozása szükséges az adásvételi szerződés teljesítéséhez, amelyben a Vevő az egyik szerződő félként szerepel.
9.7 Az Eladó kijelenti, hogy a Rendelet 5. cikke (1) bekezdésének a) és b) pontjaival összhangban a Vevő személyes adatait kizárólag a jelen ÁSZF meghatározott célból gyűjti.
9.8 Az Eladó kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-ban meghatározott céloktól eltérő célokra a Vevő személyes adatait mindig elkülönítetten, megfelelő jogalapon gyűjti, és biztosítja, hogy az ilyen személyes adatokat kizárólag a gyűjtés céljának megfelelő módon dolgozza és használja fel, és nem vonja össze más célból vagy az adásvételi szerződés teljesítése céljából gyűjtött személyes adatokkal.
9.9. A megrendelés leadása előtt a Vevőt fel van szólítva arra, hogy a megrendelés leadása előtti jelölőnégyzet bejelölésével erősítse meg, hogy az Eladó érthető és félreérthetetlen módon értesítette a Vevőt:
a) hogy az Eladó azonosító adatai, amelyeket a jelen ÁSZF 1. cikkelye felsorol, és amelyek az Eladó személyazonosságát igazolják,
b) az Eladó vagy az Eladó megbízott személyének elérhetőségéről,
c) a személyes adatok feldolgozásának céljáról, amely az Eladó és a Vevő közötti adásvételi szerződés megkötése, valamint a személyes adatok feldolgozásának jogalapja,
d) hogy a Vevő köteles a kért személyes adatokat az adásvételi szerződés megkötése, valamint a megrendelés megfelelő feldolgozása és teljesítése céljából megadni,
e) hogy ha az adatkezelés a Rendelet 6. cikke (1) bekezdésének f) pontján alapul, akkor az Eladó által követett jogos érdek célja a közvetlen marketing,
f) hogy a harmadik fél azonosító adatai a megrendelt árut a vevőnek kiszállító vállalkozás, vagy a személyes adatok egyéb címzettjeinek vagy címzettek kategóriáinak azonosító adatai (ha vannak ilyenek),
g) a személyes adatok megőrzésének időtartamáról vagy annak meghatározására szolgáló kritériumairól.
9.10. Az Eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat a morálisan és megfelelően kezeli, és úgy jár el, hogy az nem sérti vagy kerüli meg a Rendeletet vagy más általánosan alkalmazandó jogszabályokat.
9.11. A Rendeletnek megfelelően az Eladó a következő információkat adja meg a Vevőnek, akinek az adatait kezeli:
(a) az Eladó és adott esetben az Eladó képviselőjének személyazonosságát és elérhetőségét,
b) a felelős személy elérhetőségét (ha van ilyen),
(c) a személyes adatok kezelésének céljai és az adatkezelés jogalapja,
(d) amennyiben az adatkezelés a Rendelet 6. cikkely (1) bekezdésének f) pontján alapul, akkor a jogos érdekek az eladó vagy a harmadik fél által vannak követve,
(e) a személyes adatok címzettjei vagy címzettek kategóriái, ha vannak ilyenek,
(f) adott esetben információ arról, hogy az eladó a személyes adatokat harmadik országba vagy nemzetközi szervezetnek kívánja továbbítani,
(g) a személyes adatok megőrzésének időtartama vagy annak meghatározására szolgáló kritériumok,
(h) tájékoztatást az Eladó személyes adatainak való hozzáféréshez való jogáról, valamint a helyesbítéshez, törléshez vagy az adatkezelés korlátozásához való jogról, illetve az adatkezelés elleni tiltakozáshoz való jogról, valamint az adathordozhatósághoz való jog fennállásáról,
(i) a felügyeleti hatóságnál történő panasztételhez való jogról,
(j) tájékoztatás arról, hogy a személyes adatok megadása törvényi vagy szerződéses követelmény, avagy a szerződés megkötéséhez szükséges követelmény, hogy a vevő köteles-e személyes adatokat szolgáltatni, valamint arról, hogy milyen lehetséges következményei lehetnek annak, ha nem szolgáltat ilyen adatokat,
(k) az automatizált döntéshozatalól, ideértve a profilalkotást is.
A Vevő jogosult arra, hogy az Eladótól megkapja a feldolgozott személyes adatai másolatát, és ezen felül az összes fenti információt. A Vevő által kért további másolatokért az Eladó a másolat elkészítésének adminisztratív költségeivel megegyező díjat számíthat fel.
9.12 Ha a Vevő ezen ÁSZF 9.11. pont szerinti jogát írásban vagy elektronikus úton gyakorolja, és a kérelme tartalmából kitűnik, hogy a 9.11. pont szerinti jogát gyakorolja, a kérést úgy kell tekinteni, hogy a Rendelet alapján történt.
9.13. A Vevőnek joga van tiltakozni személyes adatainak az Eladó általi olyan kezelése ellen, amelyet megítélése szerint közvetlen üzletszerzés céljából kezelnek vagy fognak kezelni, ideértve a profilalkotást is, amennyiben az ilyen közvetlen üzletszerzéshez kapcsolódik. Ha a Vevő tiltakozik az ilyen adatkezelés ellen, az Eladó a tiltakozás Eladó általi kézhezvételének napjától kezdve megszünteti a személyes adatok közvetlen üzletszerzés céljából történő kezelését, és a továbbiakban az érintett Vevő személyes adatai ilyen célból nem kezelhetők és nem is kezelhetők.
9.14. Ha a Vevő azt gyanítja, hogy személyes adatainak feldolgozása jogellenesen történik, panaszt tehet a Szlovák Köztársaság Személyes Adatvédelmi Hivatalánál. Ha a vevő nem rendelkezik teljes jogképességgel, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja.
9.15. Az Eladó köteles megfelelő lépéseket tenni annak érdekében, hogy a Vevőnek ezen ÁSZF 9.11. pontjában említett valamennyi információt tömör, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában, világosan és egyszerűen megfogalmazva adja át. Az Eladó az információkat elektronikus úton vagy a Rendeletnek megfelelően a Vevővel egyeztetett más módon adja meg.
9.16 Az Eladó indokolatlan késedelem nélkül, de mindenképpen a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Vevőt a Vevő kérésére hozott intézkedésekről.
9.17. Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vevőt, hogy a megkötött szerződés teljesítése érdekében a Vevő személyes adatai a következő harmadik felek vagy címzettek csoportjai számára kerülnek hozzáférhetővé:
123Kurier s.r.o., Vojtaššákova 616, 027 44 Tvrdošín, IČO: 46598863. Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Žilina, vložka číslo 57023/L
Direct Parcel Distribution SK s.r.o., Technická 7 IČO: 35 834 498 Bratislava Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka č. 26367/B
Slovenská pošta a.s., so sídlom Partizánska cesta 9, 975 99 Banská Bystrica, IČO: 36631124, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Banská Bystrica, Oddiel Sa, Vložka č.803/S
Slovak Parcel Service s.r.o., Senecká cesta 1, Ivanka pri Dunaji IČO: 31 329 217 Spoločnosť je zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro. Vložka č. 3215/B
10. Az adásvételi szerződéstől való elállás
10.1. Ha az Eladó nem tudja teljesíteni az adásvételi szerződésben vállalt kötelezettségeit a készlet kimerítésé, a termék elérhetetlensége miatt, vagy ha az adásvételi szerződésben vállalt termék gyártója, importőre vagy beszállítója a gyártást megszakította vagy olyan jelentős változtatásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné teszik az Eladó adásvételi szerződésben vállalt kötelezettségeinek teljesítését, vagy ha az Eladó minden gondosság mellett is a tőle méltányosan elvárható módon nem képes a terméket a jelen feltételekben meghatározott határidőn belül vagy a megrendelésben meghatározott áron a vevőnek leszállítani, az Eladó köteles erről a tényről a Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, és ezzel egyidejűleg köteles a vevőnek alternatív teljesítési lehetőséget felajánlani, vagy lehetőséget biztosítani a vevőnek az adásvételi szerződéstől való elállásra (a megrendelés törlésére). Abban az esetben, ha a Vevő a ÁSZF jelen pontjában meghatározott okok miatt eláll az adásvételi szerződéstől, az Eladó köteles a Vevőnek az adásvételi szerződésben megállapodott termékre már kifizetett foglalót haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról szóló értesítéstől számított 14 napon belül ugyanolyan módon visszatéríteni, mint amilyet a Vevő a fizetéskor alkalmazott (kivéve, ha a Vevővel más visszatérítési módról állapodtak meg) további díjak felszámítása nélkül.
10.2 A Vevő jogosult az adásvételi szerződéstől indoklás nélkül elállni a Távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény7. és azt követő §-ok alapján az áru átvételétől 14 napon belül, illetve a szolgáltatásnyújtásra vonatkozó szerződés megkötése napjától, ha az Eladó a Távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. §-a szerinti tájékoztatási kötelezettségének időben és megfelelően eleget tett.
10.3. Ezen időszakon belül a Vevőnek joga van az árut az átvételt követően a hagyományos üzletben történő vásárláskor megszokott módon kicsomagolni és kipróbálni, az áru jellegének, tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges mértékben.
10.4. Az elállási határidő azon a napon kezdődik, amikor a Vevő vagy a Vevő által megjelölt harmadik személy - a fuvarozó kivételével - a megrendelt áru valamennyi részét átveszi, vagy ha a) a Vevő által egy megrendelésben megrendelt árut külön-külön szállítják, az utoljára leszállított áru átvételének napjától, b) a Vevő több részből vagy darabból álló árut szállít, az utolsó rész vagy darab átvételének napjától, c) szerződés alapján meghatározott időn keresztül ismételten szállít árut, az első leszállított áru átvételének napjától.
10.5 A Vevő az elállási határidő megkezdése előtt is elállhat az adásvételi szerződéstől.
10.6 A szerződéstől való elállást a vevőnek írásban kell megtennie oly módon, hogy az elállás szándéka kétségtelen és egyértelmű legyen, tartós adathordozón történő feljegyzés formájában, vagy a jelen ÁSZF 1. számú mellékleteként csatolt formanyomtatvány felhasználásával. Az elállási határidő betartottnak minősül, ha az elállási nyilatkozatot legkésőbb a Távértékesítésről szóló fogyasztóvédelmi törvény 7. § (1) bekezdése szerinti határidő utolsó napján elküldik az Eladónak.
10.7 Az elállási nyilatkozatnak a jelen ÁSZF előző pontja alapján tartalmaznia kell a jelen ÁSZF 1. számú mellékletét képező elállási nyilatkozatban előírt adatokat, különösen a Vevő azonosítóját, a rendelés számát és dátumát, a termék pontos specifikációját, az Eladó által már átvett összeg visszaküldésének módját, különösen a Vevő számlaszámát és postai címét.
10.8. Ha a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől, minden az adásvételi szerződéshez kapcsolódó kiegészítő szerződés szintén érvényét veszti. A kiegészítő szerződés elállásával kapcsolatban a Vevőtől semmilyen költség vagy egyéb kifizetés nem követelhető, kivéve a Távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 9. § (3) bekezdésében, 10. § (3) és (5) bekezdésében említett költségeket és kifizetéseket, valamint a szolgáltatás ellenértékét, ha a szerződés tárgya szolgáltatás nyújtása és a szolgáltatás teljes körűen teljesítve volt.
10.9 A Vevő köteles az árut indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az adásvételi szerződéstől való elállástól számított 14 napon belül az Eladó székhelyének címére visszaküldeni, vagy az Eladónak vagy az Eladó által az áru átvételére felhatalmazott személynek átadni. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó felajánlotta, hogy az árut személyesen vagy az eladó által felhatalmazott személy útján veszi át. A jelen ÁSZF jelen pontjának első mondata szerinti határidőt akkor kell betartottnak tekinteni, ha az árut legkésőbb a határidő utolsó napján átadták.
10.10 A Vevő köteles az árut hiánytalanul, az összes dokumentációval együtt, sértetlenül, lehetőleg eredeti csomagolásban és használatlanul átadni az Eladónak.
10.11. Ajánlott a terméket bebiztosítani. Utánvétet az Eladó nem fogad el. Az Eladó köteles a Vevőnek haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül visszafizetni az adásvételi szerződés alapján vagy azzal összefüggésben kapott valamennyi összeget, beleértve a szállítási és postaköltségeket, valamint egyéb költségeket és díjakat. Az Eladó nem köteles visszatéríteni a Vevőnek a jelen szerződési feltételek jelen pontja alapján meghatározott kifizetéseket, míg a terméket meg nem kapja a Vevőtől, vagy amíg a Vevő nem bizonyítja, hogy az terméket már visszaküldte az Eladónak, kivéve, ha az Eladó a terméket személyesen vagy az Eladó által felhatalmazott személy útján javasolja átvenni.
10.12 A Vevő viseli a termék az Eladóhoz vagy az Eladó által felhatalmazott személyhez történő visszaküldésének költségeit. Ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az Eladó vállalta, hogy azokat maga viseli, vagy ha nem teljesítette a Távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. § (1) bekezdésének i) pontja szerinti kötelezettségét.
10.13. A Vevő csak a termék értékének olyan kezeléséből eredő értékcsökkenéséért felel, amely meghaladja az termék tulajdonságainak és működőképességének megállapításához szükséges költséget. A Vevő nem felel a termék értékcsökkenéséért, ha az Eladó nem teljesítette a fogyasztónak a Távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 3. § (1) bekezdésének h) pontja szerinti elállási jogáról szóló tájékoztatási kötelezettségét.
10.14. Az Eladó köteles a termék vételárát a Vevőnek ugyanolyan módon visszatéríteni, mint amilyet a Vevő a fizetéskor használt, kivéve, ha az Eladó a Vevővel más visszatérítési módról állapodik meg, anélkül, hogy a Vevőnek e tekintetben további díjakat kellene fizetnie.
10.15. Abban az esetben, ha a Vevő eláll a Szerződéstől, és az Eladónak használt, sérült vagy hiányos terméket szállít, a Vevő vállalja, hogy visszatéríti az Eladónak:
(a) azt az értéket, amellyel a termék értéke a Polgári Törvénykönyv 457. szakasza értelmében a tényleges összegben csökkent.
b) az Eladónak a termék javításával és eredeti állapotának helyreállításával kapcsolatban felmerült, a termék jótállás utáni szolgáltatására vonatkozó árlista szerint számított költségeit. A Vevő köteles az Eladónak a jelen ÁSZF jelen pontja szerint kártérítést fizetni, amely nem haladja meg a termék vételára és a termék értékének az adásvételi szerződés elállásának időpontjában fennálló különbözetét.
10.16. A Távértékesítésben történő fogyasztóvédelemről szóló törvény 7. § (6) bekezdése szerint a Vevő nem állhat el a szerződéstől, amelynek tárgya:
a) a fogyasztó különleges igényei szerint készült termék, egyedi megrendelésre készült termék vagy kifejezetten egyetlen fogyasztónak szánt termék értékesítése,
b) olyan védőcsomagolásba zárt termékek értékesítése, amelyek egészségügyi vagy higiéniai okokból nem alkalmasak a visszaküldésre, és amelyek védőcsomagolása a kiszállítás után megsérült,
c) a védőcsomagolásban értékesített hangfelvételek, képfelvételek, vagy számítógépes szoftverek, ha a fogyasztó a védőcsomagolást kibontotta,
d) a nem fizikai adathordozón történő elektronikus tartalom szolgáltatása, amennyiben a tartalom szolgáltatása a Vevő kifejezett hozzájárulásával történt, és a Vevő kijelentette, hogy megfelelően tájékoztatták arról, hogy a hozzájárulás megadásával elveszíti elállási jogát.
10.17. A jelen ÁSZF 10. cikkének rendelkezései kifejezetten nem vonatkoznak azokra a jogalanyokra, amelyek nem felelnek meg a törvény 2. § a) pontjában foglalt „Fogyasztó” meghatározásának.
11. Alternatív vitarendezés fogyasztói jogviták esetén
11.1. Ha a Vevő nem elégedett azzal, ahogyan az Eladó a panaszát kezelte, vagy ha úgy véli, hogy az Eladó megsértette a jogait, lehetősége van arra, hogy jogorvoslati kérelemmel forduljon az Eladóhoz. Ha az Eladó a jogorvoslati kérelemre nemleges választ ad, vagy a feladás napjától számított 30 napon belül nem válaszol, a Vevőnek joga van a Fogyasztói jogviták alternatív rendezéséről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló 391/2015. sz. törvény 12. §-a szerinti alternatív vitarendezés kezdeményezésére irányuló javaslatot benyújtani.
11.2. A fogyasztói jogviták alternatív vitarendezésére illetékes szervezet az Eladó Ing. Ján Buchanec TECHNIK a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet P.O.Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, www.soi.sk, vagy más, a Szlovák Köztársaság Gazdasági Minisztériuma által vezetett alternatív vitarendezési szervezetek listáján (a lista elérhető a http://www.mhsr.sk oldalon) bejegyzett illetékes, felhatalmazott jogi személy; a fogyasztónak joga van megválasztani, hogy a fent említett alternatív vitarendezési szervezetek közül melyikhez forduljon.
11.3. A fogyasztó az alternatív vitarendezésre irányuló javaslat benyújtására a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ oldalon elérhető online vitarendezési platformot is használhatja.
12. Záró rendelkezések
12.1 Ha az adásvételi szerződést írásban kötik, az adásvételi szerződés bármely módosításának is írásban kell történnie.
12.2. A felek megállapodnak abban, hogy a közöttük folyó kommunikáció e-mail üzenetek formájában történik.
12.3 A jelen feltételekben nem szabályozott jogviszonyokra a Szlovák Polgári Törvénykönyv vonatkozó rendelkezései, a Törvény, a 22/2004 sz. a távértékesítésről szóló törvény, ami módosítja a 128/2002 sz. belső piac fogyasztóvédelmi kérdésekben történő állami ellenőrzéséről, valamint egyes törvények módosításáról és kiegészítéséről szóló tőrvény, a 284/2002. sz. törvénnyel módosítva, valamint a 102/2014. sz. a távértékesítéssel kapcsolatos fogyasztóvédelemről szóló törvény.
12.4. A jelen eladási és reklamációs feltételek a Vevő vonatkozásában az adásvételi szerződés megkötésével lépnek hatályba.
12.5 A megrendelés elküldése előtt a Vevőnek a jelölőnégyzet bejelölésével meg kell erősítenie, hogy a jelen általános szerződési feltételeket megismerte, elolvasta, megértette azok tartalmát és teljes egészében elfogadja azokat.